28 Mart 2013 Perşembe

Ev Yapımı Renkli Lip Balm



UYARI: Bakın en baştan yazıyorum sonra"vay efendim senin lafına uydum da kaşıklar heba oldu" demeyin.Bir çorba kaşığınızı gözden çıkararak bu işlemi yapın.O çay kaşığı normale döndü,sorun yok:)

     Öncelikle gecikme için özür dilerim.Bu yazıyı daha önce yazmam gerekiyordu.Taa ne zaman"yakında"demiştim çünkü.Ama biraz detaylı olduğu için ileri tarihlere kaydı hep.Gerçi bunu bilmeyen/yapmayan kaldı mı orası da ayrı bir olay:)



     Bir kere bu saklama kapları bu iş için ideal.Gratis,Watsons gibi yerlerde 2-3 TL'ye bulabileceğiniz kaplar.Pembeli olanın yapım aşamalarını çekmeyi unuttuğum için sadece son halini gösterebiliyorum ama hatırladığım kadarıyla şöyle;çok gösterişli pembe bir ruj,yarım çay kaşığı vazelin,pembe bir allıktan bir tutam ve bir parmak lip balm.

      Ruj beklentiniz olmasın,renkli lip balm olarak düşünün.Vazelin olunca ruj koysanız bile kıvamını kaybediyor çünkü.

     Madem öyle kahve tonlarında olanın anlatımına başlayabiliriz.Burdaki tüm malzemelerden bir tutam var içinde.Far,ruj,vazelin,lipgloss,lip balm karışımı..:) Tamamen sürpriz olsun istedim.Kahve tonları ağırlıklı ama bir tutam da pembeye kaçan şeftali tonlarından attırdım.Malzemeler gördüğünüz gibi.


     Paletteki 4 rujun 3ünü ve sondaki 3 fardan karıştırdım.Sonra yaklaşık bir çay kaşığı vazelin,sarı minik kapta gördüğünüz lip balmdan çay kaşığının ucu kadar,az kalan iki ruj,Essence kahverengi far,beyaz lipgloss.

     Bu şekildeyken kaşığın altına çakmağı yakıp ısıtmalısınız yaklaşık 30 saniye.Isınırken bir yandan da kaşıkla karıştırmalısınız.Tam olarak karıştığına emin olduğunuzda bu minik kaplardan birine döküp cam kenarına koyarsanız en fazla 5 dakika sonra bu şekilde kusursuz görünüme kavuştuğunu göreceksiniz.Kıvamı mum ile vazelin arasında.Fırça ya da parmağınızla yedirebilirsiniz.Kahve olanın renkli lip balmlardan daha çok renk verdiğini itiraf etmeliyim.Kalıcılığı fena değil.Sonuçta saçma sapan bir sürü şey karıştırıyorsunuz ne bekleyebilirsiniz?:)



     Bir kere görüntü olarak çok hoş oluyorlar.5li kapların rengarenk olduğunu düşünün,muhteşem değil mi?:)

5 yorum:

  1. aslında istediğimiz renklerde yapabiliriz hep bunlardan çok güzel olmuş :) ilk vakitte yapacağım bunu kesinlikle. ruj oranını artırsak daha kalıcı renk elde edebilir miyiz ki acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii,istersen yesil bile yaparsin cok eglenceli:)Ruj oranini arttirirsan kivamini kaybedebilir yani macun gibi olabilir kullanamazsin.Koydugun urunlerin miktarini birbiriyle orantili koyarsan hem renk hem de kivam istedigin gibi olur.Genel olarak dudak makyajinin kaliciligini arttirmak istiyorsan once pudra surmelisin ki puruzsuz olsun yani dudak cizgilerin pudra ile dolsun.Ustune de varsa bir miktar kapatici surersen kaliciliktaki farki gorursun diye dusunuyorum:)

      Sil
    2. Çok fazla makyaj yapmıyorum hafif renkleri kullanıyorum genelde nemlendiricili şeyler oluyo doğal görünüm olsun istiyorum. Pudrayı daha önce de duydum ama hiç denemedim. Bunu bi yapayım yarın minik kutularımı bulursam :)

      Sil
    3. Yaparsan benimle de paylasir misin yapim asamalarini?:)

      Sil
    4. biraz amatörce de olsa yaptım hemen :)
      işte hazırladığım yazım cnm çok sağol :) :)

      http://hgkgunlukleri.blogspot.com/2013/03/ev-yapm-dudak-balmlar.html

      Sil

Fikirlerinizi önemsiyorum ve merak ediyorum..:)